Misschien heb je weleens van branding gehoord. Het klinkt misschien als iets abstractst voor je. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Branding is een must voor elk bedrijf, groot of klein. In deze blog geven wij jou een aantal redenen waarom jouw bedrijf aan branding moet doen.  

Waarden van je bedrijf 

De waarden van jouw bedrijf laat je doorschemeren door branding. Door consistente marketingcommunicatie communiceer je deze waarden naar je doelgroep. Wat je dus communiceert zegt dus iets over je bedrijf. Het is daarom goed om daarover na te denken. De boodschap die je over wil brengen moet consistent zijn op alle kanalen.  

Verbinding 

Branding zorgt voor verbinding. Denk aan je logo, waarden online aanwezigheid en de onderscheiding van jouw product of dienst. De doelgroep ziet graag waarom ze jouw product of dienst moeten afnemen. Hiermee kun je je ook goed onderscheiden van concurrenten en kun je wellicht toekomstige partnerschappen opbouwen.  

Perceptie 

Branding geeft bedrijven de kans om klanten vanuit het bedrijf te laten zien voor wie zij er werkelijk zijn. Dé unieke kans om eerlijk en open te communiceren over waar jouw bedrijf voor staat. De uitstraling, het gevoel en de boodschap die jij overbrengt onderscheiden jou direct en langdurig van de concurrentie. Een goed middel om te laten ziet waar je bedrijf voor staat is om een bedrijfsfilm laten maken of een promotiefilm laten maken. Hierdoor krijgt men een goed beeld van je beschrijf.  

Loyaliteit 

Goede branding zorgt voor klantloyaliteit. Loyale klanten zullen jouw bedrijf in goede en in slechte tijden blijven ondersteunen. Door transparant te zijn met je doelgroep en te laten zien wat er speelt in het bedrijf worden klanten loyaal. Zij verspreiden een positieve boodschap richting mensen die ze kennen. Door hun invloed maken nieuwe klanten kennis met jouw bedrijf. 

Vertrouwen  

Als klanten jouw bedrijf leren kennen, gaan ze je vertrouwen. De branding moet kloppen, want de eerste klanten bepalen hoeveel meer (of minder) omzet en loyaliteit je scoort. Uitzonderlijke klantenservice, ervaring met het product/de diensten en positieve onlinecommunicatie op sociale netwerken zorgen ervoor dat je klanten terug blijven komen voor meer.